Tänapäeval on tekinud suhteliselt palju chiptuningu teenuse pakkujaid, mis teeb kliendile valiku tegemise keerulisemaks.

Meie arvates, kõige olulisem faktor chiptuningu juures on seadistuse, ehk tuning failide kvaliteet ning teenuse pakkuja valimine ainult hinna järgi on absoluutselt vale. Samuti väga oluline on, et teenuse pakkuja kasutaks ainult kvaliteetseid ja kaasaegseid töövahendeid, mis annab võimaluse teostada võimalikult laia valikuga erinevaid sõidukeid ning mis peamine, teha väga spetsiifilist juhtajude programmeerimise tööd turvaliselt.

Tänapäeval on saadaval palju odavaid kloonitud (originaal seadmete koopiad), reeglina Hiina päritoluga, programmeerimise seadmeid. Sellised seadmed on tehtud madala kvaliteediga ja kasutavad krakitud tarkvarasid, mis loomulikult omavad palju vigu, vananenud versioone ning omakorda tekitavad tõrkeid ja vigu programmeerimises. Kahjuks või õnneks leiab internetis palju ka õuduslugusid sellest, kus selliste vahenditega rikutakse/lukustatakse mootori juhtaju. Viimaste aastate jooksul oleme taastanud mõned sellised ajud ka Eestis, samuti oleme teinud ringi mõned väga madala kvaliteediga seadistused. Eestis on olnud juhuseid, kus klient on lasknud teha chiptuningu 3 erinevas kohas samale masinale, ennem kui on saavutanud rahuloleva tulemuse. Kahjuks sellised halvad kogemused tekitavad vastavat mainet kogu chiptuningu turule.
Kust aga tekivad madala kvaliteediga failid? Näiteks, on võimalik osta 60000-80000 tuning failide kogumikke 5-10eur hinnaga ebayst, mõned aasia müüad annavad koos müüdavate koopiaseadmetega sarnaseid CDid kaasa, on foorumeid kus nö "seadistajad" vahetavad omavahel selliseid testimata faile. Samuti on tekinud piisavalt selliseid "seadistajaid" kes õpivad tegema faile ise, testides neid võõrastel autodel jne. Oleme selliseid faile näinud ja ringi teinud ning võime julgelt väita, et 99% sellistest failidest on puhas absurd. Sellised failid parimal juhul ei anna head tulemust või ei käivita mootorit, halvimal juhul aga on ohtlikud mootorile ja elektroonikale.
Samuti on väga oluline, et kasutataks auto enda originaalset tarkvara tuning faili tegemisel. Oleme näinud juhuseid, kus "võõra" auto tarkvara kasutamise tagajärjel on tekinud diagnostika seadmetele tundmatud veateated, mitte töötavaid püsikiirusehoidjaid jne.

DPF, EGR, immo jms programmeerimiste jaoks müüakse samuti odavaid (20-30eur) utiliitprogramme. Oleme näinud ka selliste töötulemusi. Need programmid reeglina "tapavad" pea kogu mootori diagnostika funtsionaalsuse. Näiteks, koos DPF eemalduse programmiga ei ole enam võimalik diagnoosida õhulugeja viga, kui selline peaks kunagi tekima. Selliselt tulevikus, kui auto ei tööta korralikult ja elektroonika on avariirežiimis, jääb üle ainult erinevate osade vahetamine huupi, ilma teadmata mis on tegelik viga. On olnud ka juhuseid, kus aju endiselt arvab, et autol on umbne DPF ning aktiveerib regeneratsiooni filtri läbipõletamiseks. Ehk tegelikult ei ole DPF välja programmeeritud täielikult, mille tulemuseks on suurem kütusekulu, ebaühtlane mootoritöö ning suitsev auto. Loe lisa DPF eemalduse kohta.

Ning viimaseks, kuid mitte vähem oluliseks, on meie arvates oluline ka see, et seadistaja tunneks hästi eri mootorite tööpõhimõtteid ning teaks eri komponentide ohutuid piire. Esracing OÜl on üle 10 aastane mootorite hoolduse, remondi, projekteerimise, ehitamise ja seadistamise kogemus kuni rahvusvahelise professionaalse võidusõidu tasemeni välja.

Kõik ülalmainitu mõjutab otseselt kogu teenuse kvaliteeti ning lõpuks Teie chiptuningu kogemust.
Meie valisime oma eesmärgiks pakkuda oma klientidele võimalikult kvaliteetset teenust ausa hinnaga!